کاهش۳۰ میلیارد دلاری دارایی ایلان ماسک/ماسک؛ بزرگترین بازنده جهان؟!

مجله فوربس از کاهش ۳۰ میلیارد دلاری دارایی ایلان ماسک خبر داد که براین اساس وی بیش از هر میلیاردر دیگری در سال جاری دارایی‌های خود را از دست داده است.

طبق جدیدترین رتبه بندی منتشر شده از سوی مجله فوربس، دارایی خالص ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا، ایکس (توییتر سابق) و اسپیس ایکس، تقریباً ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این امر حاکی از آن است که وی بیش از هر میلیاردر دیگری در جهان در سال جاری میلادی دارایی‌های خود را از دست داده است.

با این وجود وی همچنان ثروتمندترین فرد روی زمین است، اما ثروت شخصی او از ۲۵۱.۳ میلیارد دلار در ابتدای سال به ۲۲۱.۴ میلیارد دلار تا ۲۸ ژوئن، آخرین روز معاملات بازار سهام در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، کاهش یافت.

فوربس کاهش ارزش دارایی ماسک را زیانی نادر دانست و تأکید کرد که این ضرر در شرایطی رخ می‌دهد که رونق بازار سهام، برای ثروتمندان بزرگ یک و دارایی خالص ۱۰ ثروتمند جهان به ۱.۶۶ تریلیون دلار افزایش یافت.

گفتنی است، شکست ماسک به رای قاضی ایالت دلاور در ماه ژانویه باز می گردد که به نفع یک فعال حقوق کارگری و سرمایه گذار تسلا رای داد و بسته پاداش وی را بی‌اعتبار کرد. این پاداش در آن زمان ۵۱ میلیارد دلار ارزش داشت، تسلا از آن زمان این ایالت را ترک کرده و دوباره در تگزاس شرکت خود را ثبت کرد و بسته پاداش ماسک را دوباره تایید کرد.

این در حالی است که ارزش سهام ۱۳ درصدی ماسک در شرکت تسلا حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته چرا که سهام این شرکت به دلیل کاهش صادرات خودرو افت کرده است و طبق گزارش های منتشر شده، ماسک هنوز ۱۴.۴ میلیارد دلار در استارتاپ هوش مصنوعی مولد xAI، سهام ۷ میلیارد دلاری در شرکت ایکس (توئیتر سابق) که در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، و حدود ۷۵ میلیارد دلار سهام در شرکت هوافضای خصوصی اسپیس ایکس در اختیار دارد.

شفوربس همچنین اعلام کرد که، ماسک از نوامبر سال ۲۰۲۱، زمانی که ارزش سهام او حدود ۳۲۰ میلیارد دلار بود، ۹۹ میلیارد دلار از دست داده است.

در ماه مارس، ماسک برای مدت کوتاهی جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان به جف بزوس، بنیانگذار آمازون، تحویل داد، که اندکی بعد با ثروت بیش از ۲۱۴ میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود